Een breed
assortiment aan
ondernemers gezocht.

Op Oostenburg zijn we niet alleen bezig met de invulling van de levendigheid, maar ook bij de bedrijvigheid komt er veel kijken. De bedoeling is dat het assortiment aan ondernemers net zo’n mengelmoes wordt als het woonaanbod. In samenwerking met de betrokken partijen wordt er gekeken naar de invulling van de commerciële ruimten. Wordt het boutique, exclusief, toegankelijk, open? De ondernemers moeten waarde toevoegen aan het bijzondere gebied.

Tony Wijntuin

Visie

Tony Wijntuin

Retail, horeca en dienstverlening op Oostenburg.

Er wordt hard gewerkt aan een bruisende nieuwe grootstedelijke Amsterdamse wijk. Oostenburg moet als eiland in de luwte van de stad, een prettige wijk worden waar wonen, werken, verblijven en recreëren op een onderscheidende manier samenkomen. Een plek waar de voorzieningen een integraal onderdeel van het onderscheidende karakter van Oostenburg vormen en naadloos aansluiten bij de eisen en wensen van de nieuwe bewoners van deze nieuwe bruisende wijk. Om ervoor te zorgen dat iedereen zich welkom voelt op Oostenburg wordt veel aandacht besteedt aan de retail, horeca en dienstverlening die op het eiland worden gerealiseerd. Passend bij het karakter van Oostenburg, verrassend en uitnodigend. Misschien zelfs wel een tikkeltje brutaal. Toekomstige ondernemers, creatieve partijen en nieuwe makers worden daarom gericht geselecteerd op de diversiteit en kwaliteit die zij bieden en hun bijdrage aan het iconisch karakter van Oostenburg. Oostenburg moet hét icoon worden van stedelijke vernieuwing, een nieuwe trots van Amsterdam, maar vooral een plek waar bewoners, werkenden, omwonenden en bezoekers graag verblijven en graag terugkomen! Ik kan niet wachten tot het zo ver is!

Tony Wijntuin – Retailstrateeg, WYNE Strategy & Innovation